top of page

Ţi-au rămas trei vieţi / Spânzurătoarea


x tinde către infinit, mi-ai spus, pe limba ta, ştiam, erai pe epatare la greu,

dar zâmbeai ca un prinţ din dubai,

coios, ultra sexy.

ochii tăi mari ca butoanele roşu şi verde pe care le-apasă un boss de la NASA

să mă ducă să nu mă ducă pe mine-n extincţie

un polinom amărât de gradul întâi

mi l-ai

scris pe prima zăpadă

fulgii

se prăvăleau erotic la periferia oraşului.

Viaţa ta, îţi spuneam, ca un test la mate neanunţat în gimnaziu

după ce ai jucat spânzurătoarea cu tocilarul clasei.

Eu puteam să-ţi scriu poezii. Tu să fii realist. Şi ţi-am scris.

Cele trei vieţi rămase la jocul de pe telefon. Uite cum ar decurge:

scrânciobul spielhosen-ul, ambele ale tale,

desprinse din copilăria ta fantastică într-un sat urbanizat

mercurul din termomentrul cu care îţi lua tanti clara temperatura

bigudiuri şi creme de mâini ceşti şi lănţucuri

o femeie în vârstă care te-ar fi întreţinut

cu trăistuţe cu bani

şi macii

pe marginea căii ferate

-o viaţă, a ta-

velocipedul de pe vimeo şi crocodilii de pe youtube, ambele ale tale,

desprinse din pixelii în care în care înoată mintea ta

ca pisicile de mare ce sforăie-n valuri

ceasul pierdut de 2 milioane jumate, plişcăriciul

fixativ

un cocalar superb ai fi fost

şi buzele fuchsia ale fetelor din bravo girl

la marginea viselor tale lucide

- a doua viaţă a ta-

bănuţii puşi de zâna măseluţă sub pernă, recordings cu urletul femeii din trib străpunsă cu harponul, ambele ale tale

desprinse de caleaşca ta

precum calul mort

şi culoarea de olivină a cerului după ce ai făcut prima oară dragoste

cu ducesa

tu ai fost cristofor columbus, exploratorul

iţi aminteşti, stufărişul porcul spinos

saltul din vas

ţi-ai lăsat cămăşuţa şi ai plonjat în Americi,

inima ta, scufundată ca diamantul în golful Californiei.

-a treia viaţă a ta-

După ce ţi-am spus poveştile mele, zâmbeai aşa dulce

ai silabisit doar pentru mine,

cuvântul pe care colegul tău tocilar nu l-a găsit

la jocul spânzurătorii.

bottom of page